Samstag, 17. November 2007

et miks?


olen raamatukogus. vasakul minust istub neegritüdruk ja paremal istus just araablane. veider on küll söna "neeger" kasutada, aga mida siis muud? must? no mu perekonnanimi kölab samamoodi, nii et see ka natu nigel minu jaoks. ja mingid ladina-ameerika/aafriklase vöi mis ta oligi on ka liiga pikk. nojah ja kas peakski liigitama? aga vist peab, sest käitumismaneerid ja üldse köik muu on ju erinevad.
tömmu tüdruk ukerdas siin hoolega, tömbas mu läpaka juhtme pistikust välja, sest ja toppis selle kuhugile eemale, sest tema juhe sinna eemale ei ulatunud. no muidugi küsis ka eelenvalt, aga kuna ma veel jäin teda pikalt vaatama ja ksisin tuhmi näeoga, et miks, siis oleks vöinud ju aru saada, et see mulle eriti ei meeldi. oleks vöinud siis sealt eemalt mingi laua valida. kohti oli küll. aga nüüd köik kohad täis ja mina pean oma kaablit kuskilt teiste jalust otsima minema.
araablane lihtsalt mulises köva häälega mobiili, kui keegi talle helistada suvatses. raamatukogus sellised asjad häirivad. lihtne ebaviisakus kaasolijate suhtes. siia tullakse ju öppima ja öppismiseks on vaja süveneda ja mida sa süvened kui keegi sul körval vihases araabia keeles mulisema kukub. önneks ta läks minema. nüüd istub mu körval saksa tüdruk. enne oma läpaka lahti löömist vabandas hoolega ette ära, et tal on sound peale jäänud ja et see ilsmelt korraks segab.
ok need on tänased näited, aga neid on päevast päeva samalaadseid ja piisavalt palju. rääkimatta sellest et mu ühikanaaber sattus kord natu vägivaldne kameruni-poiss olevat. noh vägivaldseks läks ta siis kui ühikasse jäin ainult mina, mehhiko tüdruk ja tema siis. tundis ilmselt et ta nüüd ainuke mees majas ja vaja ohjad enda kätte haarata. kahetsen et ei kutsunud tookord politseid, oleks teine maalt kohe lennanud ka ilmselt. lisaks tuli hiljem välja et ta polnd oma aasta seal elatud aja jooksul kordagi elektri eest maksnud, s.t. et meie teadmatult maksime ka tema eest. no jne. ja tudengitel ikka on raha jalaga segada eks.
vot selle pärast on mu vaated nagu nad on. ..

ps! minu suur söber Dhruv, kes küll kohe mind rassistiks söimama hakkaski (hea vaist vähemalt), omastas niisama lihtsalt mu ID kaardi. ja tagasi saada ongi seda ilmvöimatu nüüd. tuleb uus teha.

Keine Kommentare: