Samstag, 2. April 2011

Liibanon

Ma nüüd vaatan riburada pidi eesti tv-d ja nii Kolmeraudses kui Q-s on muidugi teemaks Liibanon, kuidagi ääriveeri olin sellest jalgratturite intsidendist varem ka kuulnud. Kole lugu ja ma ikkagi väga loodan, et asi laabub positiivselt.
Samas teeb nati nalja see suhtumine, et Liibanon on nüüd ohutsoon ja pläplä. Hull on see kes sinna lähiajal reisida plaanib jne.  Eks riigi kohustus ole vist hoiatada jah. Samas mina läheks hommepäev sinna, muidugi ka teatava eeltööga jne. Kuigi pöhimötteliselt araabiamaad mind ei tömba, aga Liibanoni, ehk siis araabiamaade Shveitsi läheks küll. (Muide Liibanoni araabiakeele dialekt on nagu araabia prantsuse keel, siuke pehmem ja romantilisem). Sellesse pisikesse maasse mahuvad ära nii rand kui mäed ja üldse palju ilusat ja maitsvat. Muidugi ma läheks ka seetöttu, sest  tean nati rohkem sellest maast ja mul on palju liibanonlastest söpru ka, kes ilmselt üsna adekvaatseid soovitusi annaks vöi siis koha peal oma hoole alla vötaks. Ja kindlasti ma sinna jöuan ka kunagi. Olgu siis ära märgitud, et mu ex enne G-d oli liibanonlane ja olgu mainitud ka, et mitte islamlane vaid katoliiklane, nagu enamus mu sealseid söpru. Mötlesin ka pisut selle 'islamimaa' termini peale, sest tegelikult on katoliiklus ja islam seal peaaegu et pooleks. Ka poliitikas on rollid ära jaotud. Kui peaminister on islam, siis president on kristlane. vöi oli see vastupid. Aga ma eeldan, et nii nagu kirja sai pandud, kuna ex on uue presidendi üsna lähedane sugulane ja ilmselt on nad siis köik katoliiklased. Paraku on maa asetus pisut nadi, kahe vaenlase vahel ja sealt ka see viimane söjaolukord. Ja muidugi  Hispollah, mida mu liibanoni-söbrad köik ühest suust väidavad palestiinlaste organisatsiooniks. Aga nii see vist ikkagi ei ole.
No  aga sinna-maale ma läheks reisima küll.
Üldse siuke rahvuslik hirm ajab mind natu turri. Nagu siin Saksamaal ollakse Jaapani katastroofist nii shokis, et suletakse (vöi plaanitakse sulgeda) muudkui tuumajaamu riburada pidi, mille eest mitte ainult siinsed elanikud räiget hinda ei hakka maksma, vaid ka kogu Euroopa vähemalt. No ma loodan, et prantslased jäävad nati külmaverelisemaks. Huvitav kas Sarko tegi selle Liibüa ataki, et tähelepanu tuuma-energialt sujuvalt muule juhtida. Sealne 80 % tuumaenergiat ja lisaks export-tulu, sellest loobumist küll see riik endale lubada ei saaks. Eriti kui juba mönda aega tituleerivas möningad selased maj.spetsialistid maad pankrotiseisusesse. Ja no ma tegelikult olen üldse pisut segaduses hetkel, et nagu kaotame ära tuum-ehk siis saastavuse suhtes köige puhtama - energiaallika ja hakkame aga taas vöimsalt CO2-te tootma? Taastuvate energiaallikatega ei toida sa ühtki tehast vöi linna ju ära, see on ka pisut naivistlik lootus vöi mis? Ja millest see nö kliimamuutumine ja sellega kaasnev kogu kupatus (ehk ka teatud looduskatastrofid), kas mitte just co2 ja siukste saasta üleküllusest atmosfäris (kui üldse inimtegevuse möju sellele on). Ma ei ole eriline keskonna teadlane ja suurt ei viitsi uurida ka. Aga fakt on vist ikkagi see, et kui siin Euroopas üldse mingi maavärin vöiks olla, mille vastu tuumajaamad on ikkagi kindlustatud (Jaapani oma oli ju ka, tsunaami lihtsalt pani asjale punkti), siis tsunaamit siia vaevalt oodata on eksju. Nojah ühesönaga on hetkel hullud ajad, sealt vist see 2012 aasta maailmalöpu ennustus ka. Seda see vist tasapisi tähendab, sest ajaloolised muudatused on käimas.
Noja löpusönaks siis see, et siinses ühes liidumaas said rohelised vöimule. No see on ka juba midagi ajaloolist omamoodi.

2 Kommentare:

MrsG hat gesagt…

huvitav postitus, koduperenaisena olen maailmaasjades suht tumba :( nüüd sain jälle palju targemaks ;)

Matinee hat gesagt…

tore kuulda ;)